Xiaomi ako nový tiger

Jedna z novších a rýchlo rastúcich značiek je Xiaomi. Sídli v Pekingu a okrem výroby smartfónov sa sústreďuje na laptopy, mobilné aplikácie alebo produkty jednoduchej spotrebiteľskej elektroniky ako sú napríklad slúchadlá. Aj keď sa to v rozmanitosti konkurencie nezdá, Xiaomi sa zaradilo v roku 2014 medzi čínske giganty ako výrobca smartphónov. Takýto rýchly nárast zaznamenali už od svojho založenia a to od roku 2011, kedy sa na trh dostal ich prvý model smartphónu.
Od vtedy sa rast rozširuje, pretože v takej Číne je lídrom na trhu a v Indii, ktorú počítajú za jeden z najväčších svetových trhov je na druhom mieste. Celosvetové rozšírenie potvrdzuje aj fakt, že zamestnáva viac ako 15000 zamestnancov Číne, Indii, Malajzii a Singapure.

mobil

Zakladateľ

Za značkou Xiaomi stojí Lei Jun, ktorý je dnes jedenástym najbohatším Číňanom. Jeho majetok sa odhaduje na približne 13 biliónov dolárov, čo už nie je málo. Xiaomi sa pritom odhaduje na 46 biliónov, aj vďaka tomu, že firma dostala asi jeden biliónovú podporu od investorov. Za úspech sa dá pokladať aj to, že v Xiaomi vytvorili vlastný softvér, ktorý beží na androide. Tým sa značka, ale aj smartphóny odlíšili od ďalších tuctových výrobkov. Jednou z predností je aj výhodná cena, na ktorej sa podpísal aj softvér spoločnosti.

Ten sa predáva lacno, čo znižuje aj cenu telefónov. Okrem toho sa na úspechu podieľa aj to, že firma ponúka svoje produkty oveľa dlhšie ako ostatné firmy, ktoré majú telefóny s možnosťou zakúpenia najviac šesť mesiacov. Xiaomi to zmenilo, keď je na trhu aj osemnásť mesiacov niekoľko ich kúskov. Najznámejšie kúsky pochádzajú zo sérií ako Mi, Mi Note a Redmi.

android

Do budúcnosti sa Xiaomi profiluje viac ako softvérová firma a nedávno predstavila aj niekoľko noviniek, ktoré patria do smart sveta. Okrem mobilných doplnkov je v ponuke aj elektronika na každodenné nosenie, napríklad hodinky. Postupne sa produkujú aj televízie, laptopy, ale aj zariadenia určené pre smart domácnosti.